بسته بندی های شیک و زیبا دوای کاهش فروش شرکت ها

بسته بندی های شیک و زیبا

بسته بندی های شیک و زیبا دوای کاهش فروش شرکت ها

نیاز بسته بندی همواره یکی از مهمترین مراحل فروش یک کالا بوده است. حتی اگر کیفیت محصول شما فوق العاده باشد در صورتی که از بسته بندی شیکی برخوردار نباشد با استقبال روبه رو نمی شود. بطور مثال می توان به خرمای ایران اشاره کرد. خرمای ایران با کیفیت فوق العاده خود به دلیل بسته بندی بسیار بد نمی تواند جایگاهی در کشورهایی ماندد روسیه و قطر داشته باشد. خرمای اسرائیلی با وجود کیفیت بسیار بدش اما با بسته بندی شکیل فروش بسیار بیشتری نسبت به خرمای ایران در روسیه دارد. جالب است بدانید که قیمت خرمای اسرائیلی بسیار بیشتر از خرمای ایران است.

تعریف بسته بندی تبلیغاتی محصولات

بسته بندی را فرایندی برای محافظت از یک کالا می توان تعریف کرد که بصورت های مختلف انجام می گیرد. گاهی ممکن است با یک لایه از پلاستیک و یا فلز و چوب این عمل انجام شود. اینکه از کدام از انها استفاده شود بستگی به بودجه ی مصرفی و نوع محصول دارد. یک نکته را صادقانه باید خدمت شما عزیزان اعلام کنم و آن این است که بیشترین هزینه از بهای تمام شده یک محصول را برای بسته بندی ان صرف نمایید. با این کار نه فقط محصول خود را می فروشید بلکه می توانید به قیمت بسیار بالاتری آن را در اختیار مصرف کننده قرار دهید. بزرگترین دلیل پیشرفت صنایع در اروپا و امریکا بسته بندی می باشد. بدون بسته بندی غیر ممکن است یک محصول بتواند وارد بازارهای جهانی شود. خودتان را در نظر بگیرید. آیا حاضر هستید یک محصول را با بسته بندی بسیار زشت خریداری کنید؟

ویژگی های یک بسته بندی مناسب

یک بسته بندی مناسب باید از ظاهری زیبا برخوردار باشد. شما می توانید بسته بندی محصول خود را با طرح های گوناگونی مزین کنید. رنگ بسته بندی یک نکته بسیار مهم در حوزه بازاریابی می باشد. همواره سعی نمایید از رنگ های شاد در بسته بندی های خود استفاده نمایید. این کار سبب جذب حداکثری مشتریان به محصول شما می شود. مورد بعدی کیفیت بسته بندی می باشد. سعی کنید کیفیت بسته بندی خود را به درجه مطلوبی ارتقاء دهید. این کار سبب می شود کیفیت محصول شما حفظ شود و دچار فساد نگردد. این مسئله بسیار صادق است که در صورت استفاده از بسته بندی ضعیف بسیاری از محصولات دچار فساد شده است. حتی اگر فساد برای یک محصول رخ ندهد ممکن است باعث کاهش کیفیت آن شود.

بسته بندی نشان دهنده ی فرهنگ بومی یک کشور

بسته بندی علاوه بر محافظت از محصول مانند یک سفیر عمل می کند و می تواند منتقل کننده فرهنگ کشور شما به مقصد گردد. علاوه بر انتقال فرهنگی به واسطه بسته بندی شما می توانید با یک بسته بندی مناسب اقدام به تبلیغات برای شرکت خود کنید. در نتیجه با توجه به توضیحاتی که ارائه شد یک بسته بندی علاوه بر ویژگی های محافظتی دارای ویژگی های تبلیغاتی و فرهنگی نیز می باشد.

بسته بندی به عنوان یک بازاریاب حرفه ای

تمامی کارفرمایان به دنبال افزایش فروش خود هستند و سعی می کنند با راه هایی به دنبال جذب مشتری باشند. یکی از مهمترین مسیرهایی که می تواند منجر به افزایش فروش شما شود بسته بندی است. با بسته بندی مناسب شما می توانید با یک تیر دو نشان را بزنید. هم از یک محافظ مناسب برای جلوگیری از عدم کاهش کیفیت محصول خود برخوردار شوید و هم از یک تبلیغات بدون هزینه برای محصول خود بهره مند شوید.

بسته بندی، محصولات شما را می فروشد، نه فروشنده ها

شاید فکر کنید که یک فروشنده مناسب می تواند محصولات شما را بیشتر از سایرین به فروش برساند. اشتباه می کنید. یک بسته بندی مناسب خود مانند یک فروشنده حرفه ای عمل می کند و سبب فروخته شدن خود می شود. شما با یک طراحی اصولی و مناسب برای بسته بندی محصولات خود، می توانند مشتریان را بطور ناخودآگاه به محصولات خود جذب نمایید بدون آنکه هزینه ی دیگری را صرف بازاریابی کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *